antiga casa PERVERSIÓ VERTICAL (since 2008)

dijous, 6 de novembre del 2008

"Le 8ème degré. Dix ans d'escalade libre en France"

Sempre que veig una parada de llibres vells m'aturo per fer-hi una ullada, no per fer-me l'intelectual o l'interessant (de fet la Judit ja m'enjega), sinó perqué tinc la experiencia que a vegades, molt poques, trobo alguna joia que val la pena comprar. Busco exclusivament llibres d'escalada, com no podria ser de una altra manera, siguin antics o simplement vells i aixó fa que la probabilitat d'exit sigui completament anecdotica. Evidentment podria trobar molts exemplars en llibreters especialitzats peró es clar, pagant-ne les ganes: ja em vaig gastar molta pasta comprant "Escaladas en Yosemite" d'en Meyers i després d'aixó ja s'em van passar les ganes. El que em mola és remenar entre un munt de merda i molt de tant en tant Oh, sorpresa! tenir un cop de sort i comprar algun llibrot que potser ni coneixia, amb un escás valor de coleccionista i que tenen allá colgat sense donar-hi cap importancia. Haig de confessar que alguna vegada he trobat alguna joia de debó peró les que menys...
El cas és que varem anar a donar el volt a Fires de Sant Narcís a Girona i voltant per les parades dels carrers del casc antic, on cada any hi ha moltes parades de llibres vells i antics, vaig trobar un d'aquests llibrots vells (que no vol dir antic) i d'un escàs valor de coleccionista pero que a mi em va cridar molt l'atenció: "Le 8ème degré. Dix ans d'escalade libre en France" d'en Jean Baptiste Tribout, un dels precursors del friki a França als anys 80.
De 80'S

El llibre està escrit en francés i poca cosa arribo a pillar pero les fotos que hi ha a dins molen un pilot. Unes pintes vuitanteres que flipes, amb les tipiques malles de lleopard o les samarretes fucsia, estereotip tipic de l'escalada friki als anys vuitanta a França i de rebot al nostre pais. M'ha recordat un munt les fotos d'en Pere Morales o en Fixe escalant a Montgrony per aquestes dates on escalar un vuité era equiparable a un viatge a la lluna i on el parabolt era conegut unicament per les rondalles explicades a la vora del foc.
Ah! i el millor de tot va ser el preu: 1 euro!!!!!
Us deixo una petita mostra per estimular la vena nostalgica.
De 80'S

De 80'S

De 80'S