antiga casa PERVERSIÓ VERTICAL (since 2008)

divendres, 26 d’agost del 2011

Se comenta por ahí...

Últimament estic desenvolupant una perversió, no precisament vertical però casi, que em comença a preocupar. I això perquè soc un morbos, un frívol i un friqui. Per aquest ordre, i de menor a major importància. De tant en tant, em passejo per la revista digital del Desnivel per veure quina ha set la ultima motivada de l’Ueli Steck o si han obert algun viote en alguna muntanya desconeguda a Alaska. Es tracta d’una afició que cada cop va prenent més rellevància en el meu dia a dia i per això em preocupa, perquè estic començant a pensar que em connecto a aquests llocs d’informació muntanyera per satisfer la fam de carronya, la dosi periòdica que tot esser humà necessita de morbo, mala llet i demés coses txungues.

Dic això perquè una vegada estic connectat a la pagina wes de marres el cursor del ratolí pren el camí, ja de forma inconscient i gairebé mecànica, cap el link de.........

LO + COMENTADO


I automàticament et trobes amb les noticies que tenen tropecientos “Comments”. “Tate, -penso-, aquí hi ha marru...” Doncs cap allà....

Sobre una entrevista a Oriol Barò i la concessió d’un d’aquests premits que dona la Federació, ràpidament es redirecciona la conversa cap a una temàtica nacional-rancio-txungo-espanyolista, aliena completament al climb, però que mola per donar ambient al tema:

• 1 por Juan Carlos
Es curioso que en la mayoria de los años, salen premiados practicamente solo catalanes. El año pasado en la categoria de pared tambien se merecia premio los Pou por "orbayu".. . y este año en el caso de la categoria de alpinismo extra europeo, la actividad de los madrileños, Dani Crespo y compañia se merecia el premio,la actividad que realizan en la esfinge es de igual dificultad que la de Oriol en Patagonia(6c A3 650m) primeras repeticiones para ambas, pero la de los madrileños es a 5325m...


• 2 por Justiciero español
Y el barcelona ademas ganara la liga...pa joder mas..anda ya ,hace falta ten e desfase . Ganarías un premio si lo hubiere:envidiso nacional de ESPAÑA,grande y libre


6 por modestaopinion
ummm.la federacion española esta en Barcelona, los directivos son catalanes, y los premiados...pues tambien, todo queda en casa.


• 7 por JESUS G.
Pienso como Juan carlos, hay actividades que se merecen el premio y no se lo dan, no se si es coincidencia o no que siempre ganen escaladores catalanes, pero cierto es que independientemente de donde sea uno, este año la repeticion que han hecho los madrileños en la Esfinge se merecia el premio. se han currado un viote en muy malas condiciones y en altura,no se que criterios se habran seguido para evaluar a lols ganadores.... De todos modos felicidades a todos los ganadores.


En un article sobre la nova guia de Psicobloc la penya fa un contacte extrasensorial amb l’esperit d’en Bonatti (hay! que encara és viu...) que els il•lumina la raó. L’ultima frase del comment no és en plan de conya perquè desprès la penya li segueix el rollo en serio: “Hay que ir a Chamonix y dejarse de novedades” per flipar. Aquest no té desperdici, del principi al final:

• Vaya hombre!, ahora va a ser que los escaladores sois unos chulo piscinas!!. La montaña debe mantener un orden y las nuevas tendencias son sólo producto de esa necesidad de ser alguien, si eres malo en la pared vete a la playa que almenos allí si hay suerte podrás ligar. En verano hay que ir a Chamonix y dejarse de "novedades".


Un dia apareix un article sobre la degradació de les preses al blocs de boulder i la penya sembla que ho estigui esperant; s’hi llencen com una bandada de gossos afamats: a l’acte comencen a aparèixer comentaris com el següent. El NIK és lo millor:

1 por queosfollenatoos
hola es muy importante la noticia, saber si una regleta en una piedra de Machacusets de cerca de Idho la ha picado un tio con un destornillador, nos hara ver a los de aqui lo importante que es una piedra de 8b o 8a.. joer que mal esta el verano¡¡¡¡¡ el otro dia me di una vuelta por la playa y le vi las tetas a una tia,eso si que es noticia,y a la vuelta me encontre una piedra que hice una FA, SA y a tercera estaba cansado...9a, a esperade confirmacion....el futuro de la escalada sus massmedia.


I de tant en tant vas trobant alguna perla que també és digne de ser encumbrada en el més alt esglaó de la historia literària d’aquest país. Hi ha diverses temàtiques que molen:

Els Comments que no s’entenen de res:

• 7 por R2D2-88 hace 69 días
hasta que LAS VIAS NO SE REPITAN NO ESTAN CONFIRMADAS,POR QUE UNO LO HAGAO LOS TRES K LO HAN ECHO (ONDRA SHARMA Y BERNABE),SHARMA TENIA A 'CHAXI RAXI' COMO 9A+/B DURO,ONDRA LA COTO COMO 9B DURISIMO,BERNABE LA COTO COMO 9B POR EL PASO DE ARRIBA LE PUSO EL '+'...IGUAL CON 'OPEN AIR'- ATENCION DESNIVEL PONE ESTOS TEMAS PARA HACER CONTROVERSIO Y SEGUIR FORRANDOSE' E SMI OPINION , NO ESTA MUY ALEJADA DE LA REALIDAD CREO YO.


Els Comments de critica del sistema però que participen en el sistema com el que més:

• 15 por Basura de informacion hace 68 días
desnivel das asco.....no habeis vendido lo suficiente este mes??? limitate a informar....tu opinion nos importa una mierda...parece mentira como habeis cambiado con el tiempo....


Els Comments txungus, però txungus de debò:

• 75 por Chomolungma hace 52 días
Juanito, quedate en casa! Pauner, chulo! ASESINOS. Vuestras montañas no tioenen ningún merito. EN LA MONTAÑA SE ENSEÑAN VALORES HUMANOS, cosa que vosotros no sabeis que es. Por desgracia la gente que va con vosotros está destinada a sufrir.



I encara pitjor:

• 67 por David Consuegra Lopez hace 56 días
Carlos perdona. Pero eres un autentico hijo puta. Ya os cargasteis a Tolito, lo dejasteis que se muriera. No te acuerdas ya de el. Nosotros cada dia. Y esta vez por poco a Lolo. Ya no te cree nadie. Tus cimas no tienen ni una pizca de merito, porque eres un autentico mentiroso. Mira pero ya no te cree nadie. Crudo lo vais a tener para encontrar a alguien que os quiera acompañar en las proximas espediciones a la muerte, porque contigo pan y cebolla.


I per últim, també trobem de tant en tant algun oasi de clarividència, però cal dir-ho, no abunden massa :

72 por Waillis hace 55 días
He leido en uno de los comentarios que el que sube a masde 8000 metros sabe a lo que va y que no espere que le ayuden. Interesante teoria. Dejemos pues en las cunetas a todos los accidentados que conducian a mas de 150KM/h. Ya sabian a lo que se exponian


Després de llegir tot això un dia i un altre, una pregunta es torna inevitable de fer: Per que no torna l’Extrem?????????????
Això és el que hi ha…



7 comentaris:

Xavier Martorell ha dit...

Ja, ja, molt bo el recull, tenen tots molt de suc, jo també hi soc afeccionat a la muntanya rosa. El comentari d'Extrem ha connectat directament a la meva ànima, els tinc tots guardadets, aleshores en comptes de fer F5 al navegador, el F5 era: que ha arribat ? Un dia rera l'altre :) en plan malaltís.

Salut !

Eduard ha dit...

Juas!!! Boníssim!! Quin filon! Proposo que canalitzis aquesta desviació morbofrikera i ens vagis regalant de tant en tant uns greatest hits com aquests... El millor RD-D2 pel nick i pel missatge: sublim

llembresku ha dit...

Ei Nenivan!! Molt bona l'entrada. Em sembla que com tu, sóm molts en que en moments de poca feina fem el trapella a veure què trobem de bo per la xarxa. Internet és una gran eina informativa, i com en tots els medis informatius apareix la gent que té ganes de buscar maranya, o de qui la diu més grossa. També hi sóm els que ho mirem sense falta, a veure si es lia més la troca... I llavors ens queixem que les dones ens fan mirar el Salvame de lux...jejejeje!!!!!!!!!!
Apa, salut i ens anem llegint per aquí!!!!!!!! jejeje

Mohawk ha dit...

Sobre la primer temàtica, no em puc estar d'adreçar-vos a aquí.

Ja se sap que això és el triomf de "la espantajería y la mamarrachez", ja, ja, ja, ja...

Lluís Nadal ha dit...

Ivan, quines ganes de remenar la m..., però no deixis de posar-ne uns quants de quan en quan, que jo no tinc temps per tafanejar!!!

Per sort només em provoquen somriure i una mica de pena.

Gatsaule ha dit...

Boníssim! La veritat és que no se m'havia acudit mai de mirar-ho tot això, però veig que val realment la pena!

nenivan ha dit...

celebro que us hagi agradat, ha set com un exorcisme d'una força maligna que em corroia per dins i que havia de sortir per algun lloc.
PD: perdoneu pel retard en la resposta: nenivan was in holidays